Wat een leven hier! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu Wat een leven hier! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu

Wat een leven hier!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 Augustus 2015 | Bonaire, Kralendijk

Gisteren was ik al om half 3 ’s ochtends wakker, maar dat was natuurlijk wel een beetje eigen schuld dikke bult als je al om 9 uur gaat slapen. Mijn dag begon met een lekker wit broodje met chocopasta. Iets later op de dag heb ik boodschappen gedaan. Dat is maar 2 minuten lopen van mijn oranje paleis, echt top! Het is inderdaad een stuk duurder om hier boodschappen te doen dan in Nederland, maar ik heb toch mijn best gedaan om het zo goedkoop mogelijk te houden. Ik kan mijn geld wel aan iets beters uitgeven denk ik dan. In de middag heb ik mijn 2 Nederlandse collega’s voor het eerst ontmoet, waar ik al een paar weken contact mee heb gehad. Gelukkig klikt het heel erg goed. Met zijn drieën zijn we naar Lac Cai geweest. Dat is een baai aan de andere kant van het eiland en het is er prachtig en super rustig. De weg ernaartoe is hobbelig en zanderig. Gelukkig heeft een van mijn collega’s een jeep gehuurd. We reden langs een flamingoreservaat en langs de roze zoutmeren. Bij Lac Cai zijn we bij een eettentje gaan zitten en bestelden wat vis. Er stond een jong meisje achter de kassa die de order aan haar moeder doorgaf, die in de keuken stond. Met onze cola’s gingen we alvast zitten. Na een uur (!) was ons eten er nog niet, terwijl wij toch de enige mensen waren die er zaten. Het uitzicht maakten wel een hele hoop goed. Het heldere blauwe water aan de ene kant en de woeste zee aan de andere kant. Het eettentje was omgeven door bergen schelpen. En niet zulke schelpen uit Nederland, maar van die grote slakkenhuisachtige schelpen van wel 30 cm groot. Natuurlijk hebben we alledrie even een schelp meegesmokkeld naar ons huis.
We kregen eindelijk onze vis en het bleek dat deze gewoon nog gevangen moest worden. Iets verderop zat een man druk te vissen. Ondanks dat ik normaal geen viseter ben, vond ik het heerlijk! Het maakte de wachttijd weer helemaal goed.
Na het eten hebben we onze handdoeken neergelegd en zijn we lekker gaan liggen in het water. Het water was superwarm. Wel een gek idee zo, maandag zwom ik nog in de Noordzee en nu lig ik in de Atlantische Oceaan. We hebben ze zon zien ondergaan en hebben genoten van de natuur. We zagen vliegende vissen, zeeschildpadden en pelikanen. Het klinkt gek, maar ik heb het gevoel alsof ik deze twee meiden al langer ken. Zij hadden hetzelfde. Ik ben erg blij dat het zo goed klikt.
Vandaag ging ik met Cathy, een van de collega’s, naar het centrum om een afspraak te maken voor een verblijfsvergunning en voor het openen van een rekening. En natuurlijk kan dat pas over een maand. Alles gaat hier lekker relaxed. Daarna zijn we naar de superstore gegaan. Dat is een soort Blokker, H&M en Van Haren door elkaar. Daar heb ik lekker een blender en een hakmachine gekocht. Eenmaal thuisgekomen heb ik meteen lekker een smoothie voor mezelf gemaakt.
Vanmiddag ben ik met Lieke, mijn andere collega, naar Spice Beach Club gegaan. Dat is een tent aan het water waar je heerlijk kunt liggen onder het genot van een pina colada. Het personeel is super aardig en ze weten daar hoe je goede cocktails maakt.
Daar heb ik ook voor het eerst gesnorkeld en het was er prachtig. Er zwommen allerlei vissen door elkaar; groot en klein, dik en dun en in alle kleuren. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Na een kwartier gesnorkeld te hebben voelde ik ineens allemaal steken in mijn gezicht. Blijkt het dat er een kwalletje mij een “welkom in Bonaire”-knuffel wilde geven. Dat is natuurlijk erg lief, maar wel een beetje pijnlijk. We zijn meteen uit het water gegaan en hebben bij een dive-center gevraagd wat ik moest doen. We moesten bij de bar vragen om azijn. Daar lig je dan aan het strand met servetjes vol azijn op je gezicht, haha. De pijn was snel weer voorbij.
We hebben de hele middag lekker bij het strand gelegen tot de zon onderging. Ik heb net een lekkere salade achter mijn kiezen en nu ga ik lekker een dutje doen. Op naar morgen, kijken wat er nu weer op mijn pad terecht komt.

  • 07 Augustus 2015 - 08:14

    Dian:

    Wauw....bofkont. Wat een schitterend eiland lijkt het me en wat heb je al veel gedaan! Super!!!

  • 07 Augustus 2015 - 08:14

    Tante Hennie:

    Veel plezier nog Loes en wat fijn dat het zo klkt met je collega`s.

  • 07 Augustus 2015 - 14:33

    Simone:

    Wauw loes wat gaaf bonaire

  • 07 Augustus 2015 - 16:21

    Dany Ottens:

    Loes, jij ben in een heel andere wereld deel. Geweldig. Genieten ervan.

  • 07 Augustus 2015 - 17:12

    Joni:

    Loesss!!! Wat heeerlijk <3 lekker dat je zo'n goede start maakt daar :D xxx

  • 07 Augustus 2015 - 18:04

    Ellen:

    Geweldig Loes geniet van het mooie eiland. Een hele dikke kusX

  • 07 Augustus 2015 - 20:48

    Ageeth:

    Loes, wat leuk om zo je verslagjes te lezen, dan krijg je een beetje een idee hoe je het hebt daar. Tot nu toe helemaal leuk denk ik. Ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 07 Augustus 2015 - 21:49

    Elly Van Der Ven:

    Hoi Loes , meid wat onwijs leuk om dit te lezen !

  • 08 Augustus 2015 - 09:05

    Petra:

    Hoi loes, wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw avontuur. En wat fijn dat de start (minus het kealletje) zo gezellig en goed is. Geniet er van

  • 08 Augustus 2015 - 11:12

    Sanne:

    Lieve juf Loes, ik vind de foto's heel mooi en vind het heel leuk dat ik je maandag nog even zag op het strand voordat je wegging! Ik werd ook een keer gebeten door een kwal, maar dat was gelukkig ook snel weer over. Groetjes, dikke knuffel en kus van Sanne

  • 09 Augustus 2015 - 22:18

    Jpke Ten Cate:

    Zo Loes, wat fijn dat je daar met de twee andere collegae leuke uitstapjes onderneemt!!! goed hoor leuk je verslag te lezen, dikke knuffel van ons

  • 10 Augustus 2015 - 17:56

    Luus:

    Leuk bloggie Loes,leuk om te lezen dat je het zo gezellig hebt, we blijven je volgen dus houd ons op de hoogte!!, Pee en Luus

  • 13 Augustus 2015 - 17:29

    Elle:

    Hoi juf Loes,

    Wat een leuk verhaal en wat een aardige kwalletjes hebben ze daar! Ik vond je heel zielig op de foto, maar ik moest ook een beetje lachen.
    Ik heb een fijne vakantie gehad en maandag ga ik weer naar school. Joepie

  • 13 Augustus 2015 - 17:33

    Elle:

    Ik ga jou missen hoor juf Loes, maar ik wens jou ook veel plezier!
    Dikke knuffel van Elle...en ook van Lize.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 8416

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 30 November -0001

Bonaire

Landen bezocht: