6 maanden later - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu 6 maanden later - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu

6 maanden later

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 Februari 2016 | Bonaire, Kralendijk

Het is alweer super lang geleden sinds mijn laatste blog, ik weet het. De afgelopen maanden waren, zoals sommigen van jullie al weten, een heftige periode. Er is zoveel gebeurd!
In november had ik een drukke maand. De Sinterklaastijd kwam eraan, de rapporten moesten gemaakt worden en oudergesprekken moesten worden voorbereid. Daarbij had ik me ook opgegeven voor een EHBO-cursus, die ook in deze tijd gepland stond. Voor de laatste les van de cursus Papiamentu kregen we als opdracht om een eindpresentatie te maken. Kortom: ik had mijn handen vol.
Niet alleen op het werk, maar ook daarnaast zat ik niet stil. Mijn ouders zijn voor twee weken op het eiland geweest en mijn broer Jan en een vriend Jeroen waren er ook voor bijna 4 weken. Het waren super fijne weken, waarin we zoveel gedaan hebben. We zijn naar het National Park geweest, waar we van een klif af zijn gesprongen, we zijn gaan snorkelen, surfen en natuurlijk overal lekker gaan eten. Het is zo leuk om je familie te laten zien waar je woont!

In december was ik in de kerstvakantie even lekker naar Nederland. Het waren drukke weken, maar het was geweldig! Ik heb bijna geen dag thuis gezeten en zo hoort het ook.
Gelukkig was het niet te koud, maar toch was er een verschil van 20 graden. Even wennen dus!
Aan het eind van de vakantie was het weer tijd om naar huis te gaan. Heel vervelend is dat niet. Alleen het afscheid vond ik toch wel erg moeilijk. Vooral omdat het nu wel 6 maanden duurt voordat ik mijn ouders, broers en beste vriendin weer zie. Gelukkig waren ze allemaal mee om mij uit te zwaaien (alleen Jan moest ik thuis al een dikke knuffel geven, want die had de griep). Eenmaal thuis aangekomen voelde het weer helemaal goed.

De periode na de kerstvakantie zat ik niet bepaald lekker in mijn vel. Mijn werk was op een gegeven moment zo heftig dat ik het gewoon niet meer aan kon. Het kostte mij bakken energie om de kinderen stil te krijgen en stil te houden. Daarnaast zitten er veel kinderen in de groep met gedragsproblemen. De kinderen gooien met punaises door de klas, maken elkaars spullen kapot en namen elkaar geregeld in de wurggreep. Na een tijdje ben je dan meer politieagent dan juf en tja, zo’n juf wil en kan ik eigenlijk niet zijn. Een aantal weken terug heb ik daarom mijn ontslag ingediend. Ik heb een goed gesprek gevoerd met de directie. Een aantal dagen daarna stond mijn laatste werkdag al gepland, heerlijk snel en toevallig ook nog eens tijdens de carnavalsviering op school. We hebben er een gezellige dag van gemaakt.
Of ik mijn werk ga missen? Nee, dat niet, maar mijn collega’s ga ik toch wel missen. Gelukkig blijf ik op het eiland, dus we zien elkaar zeker nog!

De afgelopen tijd heb ik druk gezocht naar een andere baan. Al spoedig heb ik deze gevonden. Op dit moment werk ik bij het T&TMC. Een bedrijf wat aan logopedie en huiswerkbegeleiding doet. Het is een klein bedrijf met super lieve collega's. Ik begeleid kinderen van het voortgezet onderwijs. Het zijn 7 kinderen van verschillende jaargroepen en niveaus. Het is een gezellig groepje kids, waar je onwijs mee kunt lachen. Vorige week ben ik elke dag al even langsgegaan om te kijken en gisteren heb ik mijn eerste werkdag gehad. Dit werk is een stuk minder stressvol dan mijn vorige werk. Zo heb ik nu vooraf eerst een paar uur voorbereidingstijd voordat de kinderen komen. Het is dus heel prettig opstarten zo.

Ik heb de opdracht gekregen om veel leuke dingen met de kinderen te doen (vervelend he?). Zo gaan we aanstaande vrijdag naar het strand met z’n allen als een soort welkomstactiviteit. Ik heb er erg veel zin in!

Dus gelukkig is alles nog goed gekomen. Ik heb een erg leuke baan, maak veel vrienden en doe nog steeds wekelijks een dansje.
Goed, ik ga er een eind aan breien. Mijn groepje kinderen komen namelijk straks binnen. Volgende keer zal ik jullie niet zo lang laten wachten op een nieuwe blog, hoor!

Ayo!


  • 23 Februari 2016 - 22:33

    Dian:

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Lekker hoor na zo, n hefige tijd. Wat zal het een verademing zijn. Loes, ik vind je een kanjer. Dikke knuffel!!!

  • 23 Februari 2016 - 23:45

    Vera Dohmen:

    Mooi geschreven Loes! Tijd voor een nieuwe uitdaging op Bonaire, succes dushi! En tot surfs

  • 23 Februari 2016 - 23:45

    Vera Dohmen:

    Mooi geschreven Loes! Tijd voor een nieuwe uitdaging op Bonaire, succes dushi! En tot surfs

  • 24 Februari 2016 - 09:50

    Luus:

    Hee, Loes, van harte met je nieuwe baan, klinkt leuk!!! Liefssss Pee en Luus

  • 24 Februari 2016 - 12:32

    Saskia Veldhuis:

    Hoi Loes!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! En Fijn dat je nu een stuk beter in je vel zit. Heel veel succes en heeel veel plezier nog daar, lekker van genieten!! XX Saskia

  • 24 Februari 2016 - 22:04

    Els Tax:

    Hoi Loes. Net je verslag gelezen. Gelukkig is het toch nog goed gekomen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Veel plezier nog op Bonaire. Groetjes uit het koude Nederland.:-)

  • 25 Februari 2016 - 19:03

    Elin:

    Hoi juf Loes,
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen vanuit Bonaire! Fijn dat het goed met je gaat. Veel plezier met juf Noor! En van mij mag jij ook wel weer terugkomen. Liefs van Elin xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 8420

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 30 November -0001

Bonaire

Landen bezocht: