Ayo Nederland y bon dia Bonèiru - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu Ayo Nederland y bon dia Bonèiru - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes Kornman - WaarBenJij.nu

Ayo Nederland y bon dia Bonèiru

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Augustus 2015 | Bonaire, Kralendijk

De vlucht
Daar zit ik dan.. Op 11 kilometer hoogte met een raar gevoel in mijn buik en nee, dat komt niet alleen door het enthousiaste kind achter me die mijn rugleuning maar niet met rust kan laten. Over een paar uur gaat er een totaal nieuw leven voor mij beginnen en dat zorgt toch voor een knoop in mijn maag. Gelukkig staat de huisbaas straks klaar op Flamingo AirPort. Vooraf hebben ze al wat boodschapjes gedaan, wat een warm welkom!
Op Schiphol had ik het even erg moeilijk. Afscheid nemen is nu net niet een van mijn favoriete dingen en zo te zien dacht mijn uitzwaaicomite er hetzelfde over. Het is vast niet makkelijk om je dochter/zusje/vriendin gedag te zeggen om haar pas weer tegen kerst te zien.
In het vliegtuig is het erg relaxed. Ik zit naast een Nederlandse meid die op duikvakantie gaat naar Bonaire, erg gezellig! Slapen doe ik ook goed, tot het kind achter me dan weer even special effects toevoegt aan mijn droom. Gelukkig is hij na een harde por in de stoel weer even rustig. Je krijgt constant drinken, waardoor je om de haverklap even je schrikreflex moet laten testen op de wc. Jeetje Pietje, ik kreeg bijna een hartaanval bij het doortrekken van de wc! Over 4,5 uur komen we aan op Aruba, waar we na een korte stop doorgaan naar Bonaire. Ik kan niet wachten!


Aankomst op Bonaire
Na een korte stop in Aruba was het nog maar een klein stukje vliegen. Op het vliegveld van Bonaire, wat overigens knalroze is, stond de huisbaas Simon al te wachten. We reden naar het huisje waar ik op dit moment zit. Het is knaloranje van buiten en appeltjesgroen van binnen. Niet alleen de kleuren zijn mierzoet, het ruikt er alsof er elke dag donuts worden gebakken (gelukkig geen rooklucht, waar ik eerst zo bang voor was). Het is er lekker ruim en het is van alle gemakken voorzien. De douche heeft geen warm water, maar dat is ook helemaal niet erg. Gelukkig heb ik een grote kledingkast, want straks komen alle kleren uit de container ook nog. Het is hier op dit moment 20.30 (dus 2.30 voor mijn gevoel). Ik ga gauw slapen en dan ga ik morgen eindelijk een collega van me ontmoeten, spannend!

  • 05 Augustus 2015 - 12:48

    Dian:

    Heerlijk stukje Loes... Jij bent ook gezegend met een schrijf talent. Nou, ik ga je helemaal volgen hoor want ik wil niks missen. Blij dat je veilig bent overgekomen en je huisje bevalt. Knuffie!!!!

  • 05 Augustus 2015 - 13:07

    Kitty :

    Wat een leuk stukje Loes ...,en wat duidelijk face time en je hisje is super gezellig vanavond maar even aan Papa laten zien XXX en tot vanavond......

  • 05 Augustus 2015 - 17:48

    Noor:

    Wat een avontuur Loes! Erg leuk stukje haha. Spannend hoor, snap dat je zenuwen hebt. Dit avontuur wordt later echt iets wat je aan je kleinkinderen vertelt, zoiezo een stoere oma

  • 05 Augustus 2015 - 17:50

    Noor:

    En ik was nog niet klaar! Haha veel plezier en succes, hoop dat je nieuwe collega een beetje aan ons kan tippen! kidding

  • 05 Augustus 2015 - 19:26

    Elin:

    Hoi Loes, leuk om te lezen dat je bent aangekomen. We hopen dat je het snel naar je zin hebt en veel leuke mensen ontmoet. Elin mist je nu al :-). Groetjes Elin, Jonas, Lara, Erik & Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 8422

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 30 November -0001

Bonaire

Landen bezocht: